Saturday, December 3, 2011

Perkahwinan adalah hadiah paling terindah

Kahwin?Semua org pasti akan melaluinya satu hari nanti,,,termasuk aku.Aku menjadi sedikit gugup apabila isu ini diperkatakan....(Uish,,,aku pulak yg over....he)...Bukan apa,bagi aku untuk menempuh di alam perkahwinan,kite mstilah melengkapkn diri kite terlbh dulu dgn pelbagai persediaan untuk mnjdk seorg isteri dan suri rumah tngga yg sempurna.Dan yang paling penting kewangan pun mesti cukup kan???he...Entah la,,aku tengok lelaki skrg sgt mudah untuk meluahkan kata-kata manis masa bercinta dan kalau boleh ktanya dia mahu cepat2 berkhwin dgn si gadis idaman hati....Tp,sesudah kahwin....oh bagai nak terbalik rumah jdknya....hari2 nk gado......Hem,sbenarnya tak sume org mcmtu......Adatlah pasangan suami isteri,bergaduh tu sbg salah satu kebaikan gak tuk kte lebih memahami diri kite ngn pasangan msg2....Tak apalah Allah tu dah tentukan jodoh untuk kte.....Si Adam bertemu dgn Si Hawa.......Mybe....Perkahwinan adalah hadiah dan anugerah yang paling berharge dalam hidup kte.........Thanks Allah........kerana menyatukan dua jiwa dalam ikatan yang suci di sisi-Mu....

No comments:

Post a Comment

Saturday, December 3, 2011

Perkahwinan adalah hadiah paling terindah

Kahwin?Semua org pasti akan melaluinya satu hari nanti,,,termasuk aku.Aku menjadi sedikit gugup apabila isu ini diperkatakan....(Uish,,,aku pulak yg over....he)...Bukan apa,bagi aku untuk menempuh di alam perkahwinan,kite mstilah melengkapkn diri kite terlbh dulu dgn pelbagai persediaan untuk mnjdk seorg isteri dan suri rumah tngga yg sempurna.Dan yang paling penting kewangan pun mesti cukup kan???he...Entah la,,aku tengok lelaki skrg sgt mudah untuk meluahkan kata-kata manis masa bercinta dan kalau boleh ktanya dia mahu cepat2 berkhwin dgn si gadis idaman hati....Tp,sesudah kahwin....oh bagai nak terbalik rumah jdknya....hari2 nk gado......Hem,sbenarnya tak sume org mcmtu......Adatlah pasangan suami isteri,bergaduh tu sbg salah satu kebaikan gak tuk kte lebih memahami diri kite ngn pasangan msg2....Tak apalah Allah tu dah tentukan jodoh untuk kte.....Si Adam bertemu dgn Si Hawa.......Mybe....Perkahwinan adalah hadiah dan anugerah yang paling berharge dalam hidup kte.........Thanks Allah........kerana menyatukan dua jiwa dalam ikatan yang suci di sisi-Mu....

No comments:

Post a Comment